راهنمای خرید جاروبرقی (۹+۳ معیار)که کسی به شما نمی گوید

راهنمای خرید جاروبرقی

شاید برای شما هم این سوال رخ داده باشد که برای خانه‌ام کدام جاروبرقی را انتخاب کنم؟ برای جهیزیه کدام جارو برقی مناسب است؟ هنگام خرید‌ جاروبرقی اکثر‌ خانواده‌ها سعی در خرید بهترین‌ها را دارند اما از کجا تشخیص دهیم بهترین مدل جارو کدام است؟ اگر شما قصد خرید جارو برقی را دارید، پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مقاله را با دقت مطالعه کنید. شما می توانید برای مشاهده قیمت جاروبرقی‌ها و بررسی مشخصاتشان، به خانگی لند مراجعه نمایید. امروزه با انواع جارو برقی با تنوعی از رنگ و سایز و عملکرد مواجه هستیم که تصمیم‌گیری برای خرید را سخت کرده است. شرکت های معروف زیادی هستند که به تولید جارو برقی می‌پردازند از جمله فیلیپس، بوش، تفال و… . امیدواریم با مطالعه مطلب و مقاله ی ذکر شده به این مهم دست یابیم که قبل از خرید جارو لازم است به چه نکاتی توجه کنیم.

خرید جاروبرقی

۱۲ معیاری(راهنمای خرید جارو برقی)که قبل از خرید جاروبرقی باید بدانید:

  1. میزان قدرت موتور جارو برقی
  2. میزان توان مکش
  3. وزن
  4. صدای جارو برقی
  5. کیسه دار بودن یا نبودن جاروبرقی؟
  6. فیلتر تصفیه کننده هوا
  7. چرخ جارو
  8. لوله تلسکوپی
  9. طول سیم
  10. لوازم جانبی
  11. قابلیت مکش مایع
  12. جارو برقی های تمام اتوماتیک

۱.میزان قدرت موتور جاروبرقی:

یکی از عوامل مهم در خرید جاروبرقی میزان قدرت موتور و توان جارو برقی می باشد. در سال ۲۰۲۱ بیش‌تر جاروبرقی‌ها توانشان بین ۱۵۰۰ تا ۲۸۰۰ وات می باشد اما برای مصارف معمولی و منزل توصیه می‌شود میزان قدرت موتور جاروبرقی بین ۱۷۰۰ تا ۲۲۰۰ وات باشد. قدرت جاروبرقی با قدرت موتورش سنجیده می شود. برندهای فیلیپس(philips) و بوش(Bosch) قدرتمندترین موتورها را دارند. اگر به دنبال خرید لوازم برقی شست و شو نطافت هستید به فروشگاه آنلاین خانگی لند سری بزنید. 

میزان قدرت موتور

۲.میزان توان مکش:

حتما قبل از خرید علاوه بر قیمت به مشخصات فنی جاروبرقی توجه نمایید. در فهرست مشخصات ۲ عدد ذکر می شود که عدد بزرگ‌تر نشانگر میزان قدرت موتور و عدد کوچک‌تر نشان از توان مکش جاروبرقی می باشد. برای مثال این عدد (۴۰۰/۲۰۰۰) در قسمت مشخصات فنی نوشته شده است. قدرت موتور ۲۰۰۰ وات و توان مکش ۴۰۰ وات می باشد.

۳.وزن:

توصیه می کنیم قبل از خرید جاروبرقی حتما وزنش را بررسی کنید. یکی از لوازم مهم نظافت، جاروبرقی می باشد. امکان حمل کردن راحت‌تر کمک به تسریع امور می کند. به راستی اگر جاروبرقی را نتوانیم به راحتی بلند کنیم فرایند نظافت منزل سخت‌تر نیز می شود. علاوه‌بر این ممکن است سنگین بودن جارو به قسمتی از اعضای بدنتان ازجمله بازو و گردن نیز آسیب بزند. 

۴.صدای جارو برقی:

اگر از آن دسته افرادی هستید که نسبت به صدا حساسیت خاصی دارید، می‌توانید جاروبرقی بی‌صدا یا با‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌صدای کم بخرید. البته ناگفته نماند که هر چقدر میزان صدا جاروبرقی کمتر باشد، تولیدکنندگان قیمت جاروبرقی را افزایش می دهند. یکی از بهترین مدل‌های جاروبرقی کم‌صدا جاروبرقی بوش مدل BSGL8PRO5 می‌باشد.

 

جاروی بی صدا

امروزه انواع برندها تمایل به ساخت جارویی بی‌صدا با قدرت مکش بالا دارند. شاید برایتان جالب باشد در برخی جاروهای بی صدا، مخزنی پر از آب وجود دارد.از این مدل جارو برقی های بی‌صدا فقط در برخی از کشورها وجود دارد.

۵.خرید جاروبرقی کیسه دار یا بدون کیسه؟

از مزایای کیسه دار بودن جارو این است که می‌توانید هنگام پرشدن آن را تعویض کنید. خیلی از افراد جارو برقی بدون کیسه را خریداری می کنند چون فکر می کنند دیگر نیازی به خرید کیسه نمی‌باشد اما فیلتر جارو بدون کیسه حتما باید تعویض شود چون بعد از استفاده طولانی کیفیت فیلتر هوا پایین آمده و قابل استفاده نمی باشد. یکی از بهترین جاروبرقی های بدون کیسه، جاروبرقی کنوود vc7050 می باشد.

خرید جاروبرقی کیسه دار یا بدون کیسه

۶.فیلتر تصفیه کننده هوا:

فیلتر تصفیه کننده هوا گرد و غبار موجود را به سمت خود جذب می کند و مانع از ورود آن ها به هوا می شود. از فیلترهای جدید می توان فیلتر HEPAرا نام برد.جاروبرقی فیلیپس مدل FC9170 دارای فیلتر هپا می باشد.

ویژگی های فیلتر هپا(HEPA)

  • فیلتر ۴ لایه
  • کاهش میزان آلودگی هوا هنگام جارو زدن(تصفیه هوای خروجی از جارو برقی)
  • مناسب برای بیماران و افراد سالمند

۷.چرخ جارو:

اغلب جاروها دارای ۳ چرخ می باشند که یکی در وسط و دو تای دیگر در لبه جاروبرقی قرار دارند. میزان اندازه چرخ جاروها میزان راحتی انتقال جارو را نشان می دهد.جارو باید به آسانی حرکت کند.

 

۸.لوله تلسکوپی:

از عوامل مهم دیگر هنگام خرید جاروبرقی، لوله تلسکوپی است.این لوله ها قابلیت تنطیم دارند که طول لوله متناسب با قدتان باشد. در زمان گذشته طول لوله ها ثابت بودند. در ابتدا طول لوله را کوتاه در نظر می گرفتند که منجر به آسیب اعضای بدنشان شد. پس از مدتی جارو برقی هایی با طول بلند به بازار آمد که طول بلندش باعث کاهش قدرت مکش شد.بنابراین بهترین لوله ها، لوله های تلسکوپی است.

۹.طول سیم:

شاید شما هم از این که سیم جارو از این پریز به آن پریز بزنید، خسته شده اید.طول سیم جاروبرقی باید حد استانداردی داشته باشد.اندازه طول سیم بهتر است بین ۵ تا ۹ متر باشد.البته اگرجاروی مدنظرتان قابلیت جمع کردن خودکار سیم را داشته باشد، بهترین جارو برقی ممکن است.

۱۰.خرید جارو برقی با لوازم جانبی:

لوازم جانبی از ملزومات معیار خرید جاروبرقی نمی باشد اما توجه به اکسسوری های جاروبرقی متناسب با نیازمان تصمیمی منطقی خواهد بود. در جارو برقی های سال ۲۰۲۱ سری هایی وجود دارد مخصوص پارکت، درز دیوارها و مبل ها و… می باشد. در سری های جدید نیز برس هایی برای تمیز کردن حیوانات وجود دارد. اگر به دنبال جارویی با لوازم جانبی عالی هستید، خرید جاروبرقی فیلیپس (Philips)مدل FC9174 را به شما توصیه می کنم.

لوازم جانبی جارو

۱۱.قابلیت مکش مایع:

بسیاری از جارو برقی های موجود، قابلیت مکش مایعات را ندارند. در صورت وارد شدن مایعات، احتمال سوختن و یا خراب شدن موتور جارو برقی وجود دارد.اما برخی از آن ها علاوه بر قابلیت مکش مایع، می توانند مایعات را از جامدات تفکیک کنند.

جاروبرقی با قابلیت مکش مایع

۱۲.خرید جاروبرقی تمام اتوماتیک:

شاید برایتان جالب باشد بدانید جاروبرقی‌های اتوماتیک چگونه کار می کنند. این جارو برقی ها توسط باطری ابتدا شارژ می شوند. نقشه محیطی را که باید تمیز کنند را اسکن می کند و به حافظه اش انتقال می دهد. سنسور‌‌‌‌ها و دوربین‌هایی وجود دارد که از برخورد با انواع وسایلتان خودداری می کند.جالب ترین نحوه عملکردش این است زمانی که شارژش به پایان می رسد، اتوماتیک وار به محل شارژ خود بر می گردد اما پس از شارژ شدن مجدد، به ادامه کار خود می‌پردازد.

خرید جارو برقی تمام اتوماتیک

نتیجه گیری:

 با وجود مشغله های فراوان جارو زدن کاری زمان بر و خسته کننده می‌باشد. بنابراین باید در انتخاب جاروبرقی دقت فرمایید. با توجه به برندها و مدل های فراوان ارائه شده توصیه می کنیم بنابر نیاز خودتان جارو برقی منزلتان را انتخاب فرمایید.مثلا خیلی ها قدرت مکش بسیار بالا می‌خواهند و ظاهر و رنگ جارو برقی برایشان اهمیتی ندارد. خیلی‌ها علاوه بر توان جارو و ظاهر به لوازم جانبی جارو نیز توجه دارند. برای خرید انواع لوازم خانگی می توانید به فروشگاه اینترنتی خانگی لند مراجعه نمایید.

 

 

 

 

 

2 دیدگاه برای “راهنمای خرید جاروبرقی (۹+۳ معیار)که کسی به شما نمی گوید

دیدگاهتان را بنویسید